Punkty i umiejętności

Ukończenie misji kampanii lub pojedynczej (Fire Team Engagement) skutkuje uzyskaniem przez gracza odznaczenia w postaci medalu. Jego kolor (złoto, srebro lub brąz) zależy od tego, jak sprawnie wykonane zostały zadania. Odznaczenia te przekładają się na punkty, które można wykorzystać do zwiększania poniższych umiejętności.

Sprint (Bieg)

Umiejętność szybkiego poruszania się w czasie ataku i przy zmianie pozycji obronnej to klucz do uniknięcia dostania kulki. Każdy z punktów dodanych do tej umiejętności zwiększa szybkość biegu o 2,5% dla każdej klasy.

Endurance (Wytrzymałość)

Zwiększona wytrzymałość pomaga osiągnąć pełną szybkość poruszania się przy jednoczesnym niesieniu pełnego wyposażenia. Każdy z punktów dodanych do tej umiejętności zwiększa maksymalną długość trwania biegu o 10% dla każdej klasy.

Battle Readiness (Gotowość do walki)

Umiejętność szybkiego przystosowywania się do zmieniających się warunków jest podstawą w walce. Każdy z punktów dodanych do tej umiejętności zmniejsza czas potrzebny na zmianę broni i ekwipunku o 3% dla każdej klasy.

Assault Rifle Handling (Obsługa broni szturmowej)

Strzelcy to trzon piechoty Marines. Każdy z punktów dodanych do tej umiejętności polepsza czas reakcji przy korzystaniu z M16A4 i M4A1 o 3% dla każdej klasy.

Assault Rifle Training (Używanie broni szturmowej)

Strzelcy to trzon piechoty Marines. Każdy z punktów dodanych do tej umiejętności zwiększa celność przy korzystaniu z M16A4 i M4A1 o 2% dla każdej klasy.

Tactical Awareness (Rozpoznanie taktyczne)

Gdy jeden snajper może zlikwidować całą drużynę, ważna jest umiejętność szybkiego rozpoznania zagrożenia. Każdy z punktów dodanych do tej umiejętności zwiększa zasięg identyfikowania wrogich jednostek o 4% dla każdej klasy.